Saga, Japán, 2002. november

Saga, Japán 2002 november:

Kedves Mindenki!

Biztos többen hallottatok már arról – esetleg láttátok is a hírműsorokban -, hogy történt egy baleset a most véget ért Sagaban megrendezett versenyen. Mivel hét magyar csapat és több megfigyelő is részt vett gondolom, érdekel benneteket néhány olyan információ, amit Masashi Kakudától kaptam, aki szintén a versenyen volt, mint csapattag. Mint írta, nem mindent látott, de beszélt a tisztségviselőkkel és Richard Parry-val, aki a pilótája volt a balesetet szenvedett ballonnak. Ezeket szeretném megosztani veletek, az eredményekkel együtt:

“A baleset az utolsó versenyrepülésen történt november 4-én. Az észak-nyugati égbolton egy cumulonimbus volt. Láthatóan instabil volt az időjárás. Elfogadtuk a feladat törlését, de a versenyrepülést mégis megtartották, mert mindenkinek volt személyhívója, de soha nem használták. Richard 3000 láb magasan repült a FIN cél felé, ami a központi felszállóhelyen volt és a GPS-n látta, hogy 44 km/h sebességgel halad. A süllyedés mellett döntött 1.2 km-re a céltól és 1000 láb magasan kezdett fűteni két égővel, de a ballon nem állt meg a földig.
Richard Parry keményet dobbantott a FIN cél közelében (ahol volt egy GBM cél is, nevetséges feladat kijelölés, de ez egy másik történet). Úgy látszott, hogy több turbulenciába is belekerült a 3000 lábról kezdett süllyedése közben (más tisztségviselők is hasonlóakat meséltek), és nem tudta ellenőrizni a süllyedését. Amikor ilyen rosszul földet értek, a gázpalack csatlakozója (made in Japan) eltört és lángot fogott. Richard és a beosztott megfigyelője azonnal kiugrottak a kosárból, amikor Richard látta, hogy nem tudja elzárni a palackok szelepeit időben. A ballon (VW Egy) újra emelkedni kezdett utasok nélkül és néhány percen belül (vagy talán kevesebb is) két palack felrobbant. Két másik palack visszahullott a földre. Szerencsére ezek az eszközök senkit és semmit nem találtak el a földön. Richard és a megfigyelője csak nagyon könnyű égéseket szenvedett. A kupola később ért földet, de nem okozott egyéb balesetet vagy kárt. Összefoglalva: nem történt katasztrófa, de a két robbanás az égbolton megijesztette a többi résztvevőt, akik a levegőben és a földön voltak.
A képeket több televíziós hálózat is közreadta Japánban és a többi földrészen is. Nagyon rossz időjárás volt ebben az évben. Ez első versenyrepülés az első nap volt, a második csak a harmadik nap. A harmadik repülésen történt a baleset és ez volt az utolsó is nekünk. Gondolom ez volt az oka, hogy az Igazgató nem törölte a feladatot. Több versenyző is úgy döntött, hogy nem akar versenyezni vagy repülni ekkor. A versenyzők 25%-a döntött így és az a pilóta is, aki második helyen állt ezt a repülést megelőzően.”
“Richard Parry megfigyelője egy japán katonai önkéntes volt. Köszönjük Richardnak, hogy kihúzta őt a kosárból és így nem történt végzetes baleset. A VW cég úgy döntött, hogy készíttet egy új ballont és a sagai rendezőség úgy döntött, hogy jövőre újra meghívják Richardot, ahogy hallottam. Ezek jó hírek, mert nem veszítettük el a ballonozás egyik támogatóját.”

Eredmények:

1 KEOWN Owen U.S.A 9042
2 ENDO Mamoru Japan 9025
3 SENJYU Isamu Japan 8085

14 NEMETH Zoltan Hungary 7247

22 PARRY Richard United Kingdom 6790

32 VEGH Sandor Hungary 6055
34 NAGY Katalin Hungary 5908
48 KOVACS Istvan Hungary 5038
58 AKLAN Attila Hungary 4039
65 KRISTOF Jeno Hungary 3461
70 SZABO Peter Hungary 3275

Üdv:

phz (Pálhegyi Zoltán)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük