Tisztelt Ballonosok!
A Végh Sándor által küldött fordítást továbbítom felétek, ami remélhetőleg kellemesen fog érinteni Benneteket, mivel így nincs akadálya a magyarországi repüléseknek a mi technikánkkal.
Figyelmeteket megköszönve, tisztelettel
Török Sándor
vezetőségi tag
Kedves Mindenki!
Az eredeti levélben olvashatjátok Horváth Zsolt Csaba szakállamtitkár levelének nyers fordítását. Az eredeti angol nyelvű levél a PLH honlapján a közlemények linken olvasható.
Üdvözlettel: Végh Sándor
—– Original Message —–
Címzett:
Európai Bizottság
Európai Repülésbiztonsági Ügynökség
EU tagállamok
Európai Bizottság
Európai Repülésbiztonsági Ügynökség
EU tagállamok
A 1592/2002/EC Sazbályozás (Alapszabály) 10 (3) pontjában lefektetettek szerint ezennel az alábbiakról tájákoztatjuk az Európai Bizottságot, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséget és az EU tagállamait:
A magyar nemzeti közlekedésfelügyelet Polgári Légiküzlekedési Hatósága a magyar törvények és rendelkezések szellemében az alábbiakban felsorolt típusú, Magyarországon vagy EU tagállamokban bejegyzett, de az egykori Szovjetunióban és/vagy keleti-blokk országaiban gyártott, és az EU tagállamaiban nem besorolt légijárművek számára engedélyt ad azok magyar légtérben való további működtetésére.
A magyar nemzeti közlekedésfelügyelet Polgári Légiküzlekedési Hatósága a magyar törvények és rendelkezések szellemében az alábbiakban felsorolt típusú, Magyarországon vagy EU tagállamokban bejegyzett, de az egykori Szovjetunióban és/vagy keleti-blokk országaiban gyártott, és az EU tagállamaiban nem besorolt légijárművek számára engedélyt ad azok magyar légtérben való további működtetésére.
Gyártó | Típus |
Antonov | An-26 |
PZL/Antonov | An-2 |
Kamov | Ka-26 |
Jakovlev/IAR | Jak-52 |
Jakovlev | Jak-18T |
Sukhoi | Su-29 |
PZL/MIL | Mi-2 |
PZL | PZL-101 |
Zlin | Z-37 |
LET | L-410 series |
Rubik | R-26 Góbé |
Hot air balloons manufactured in Hungary | AX-6, AX-7, AX-8, AX-9, AX-10 |
Ezen kivételes engedély a releváns EU szabályozások (Basic Regulation and/or 1702/2003/EC Regulation) függelékeként lép hatályba az NPA-17-ben és a II. Függelékben lefektetettekel összhangban. Az engedély nem befolyásolja a légijárművek biztonságát.
Budapest, 2007-03-27
Zsolt Csaba HORVÁTH
President, DGCA
President, DGCA